Direktlänk till inlägg 22 maj 2012

Busiga

Av minabernergossar - 22 maj 2012 23:13

Nu blir det mycket på en gång

 
I fredags gick jag, Emma och hundarna ut på gärdet nere vid sjön.
Meningen var att ta en bra bild när dom båda satt fint... men attans så svårt det
var




Dom var riktigt busiga och skulle bara äta gräs
Så fort jag hade fått dom att sitta bra (iallfall skapligt) så var det alltid en eller båda som lade sig och åt innan jag hann ta något kort...




Till slut kunde vi inte hålla oss för skratt längre
 
 
                
     
 
 
 
 
Fick ge upp hoppet om en bra bild på båda tillsammans, och tog en hund i taget istället.
Emma lockade dom med korvbitar, och några kort blev det men inte så bra.
 
 
 
               
 
 
Vi hade tänkt ta fler kort i maskrosorna en annan dag... MEN, idag har dom slaget av gräset + maskrosorna på gärdet nere vid sjön där vi var. Så typiskt så! Får väl leta upp en annan plats eller ta utan maskrosor.
 
 
I Lördags blev det fotbollsgolf i Sjöstorp. Jag var med och skrev poäng, men spelade inte... är värdelös på sådant!
 
 
 
 
 
 
 
I söndags förmiddag kom finingen Rex (Kain Kayennes Rex) på besök. Jag skulle fixa till hans päls lite.
Grov benstomme på den grabben...  
Han ska ställas på hundutställningen i Norrköping näst nästa helg.
 
        
 
Hoppas det går bra för honom på utställningen!
 
 
 
 
 
 
Igår morse åkte jag till US i Linköping. Hade nu äntligen fått en tid för undersökning efter att dom hittat något på mammografin jag gjorde 3 april (står om det i ett tidigare inlägg)
Fick där ta nya bilder och ultraljud, och det visade sig vara en knöl/cysta på varje sida så det blev även punktion då dom satte in en lång nål och tog ut innehåll som skickades iväg, och jag skulle få svar på vad det var om ca 2 veckor.
Läkaren sa att hon inte trodde det var något farligt, men hon var ju inte säker



 Ha det gott!
 
 
 
Ing-Marie

Ing-Marie

23 maj 2012 07:10

Har varit med om samma sak, vad gäller mammografi och punktion (minns ej om jag berättat om det förut). Efter punktion var man fortfarande osäker varför knölen togs bort. Först då såg man att det bara var en bindvävsknöl.Det är nu ca 10 år sedan och jag minns hur oron gnagde tills jag visste. Tänker på dig och förstår att oron gnager hos dig men tänk på hur det var med mig...det behöver inte vara något farligt. Håller tummarna!

http://www.stallnylund.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minabernergossar - 7 januari 2022 21:19

      I början av oktober började Bonus nysa ivrigt en dag.        Han nös sen ibland, och efter någon vecka kunde jag se lite, lite blod i högra näsborren i samband med att han nös.        Ja ni vet ju att man tänker det värsta om ...

Av minabernergossar - 10 maj 2019 22:01


Min härliga , roliga    Bonus   . Så många skratt man fått av den hunden     .   Har aldrig ångrat att jag valde att ta den lille hanen som föddes för 2 år sedan i Dunders första kull, som han har ihop med "Rutan" .   Eftersom han ju kom so...

Av minabernergossar - 24 mars 2018 09:33

  Åter igen har jag varit dålig på att uppdatera bloggen (Blir nog inte bättre heller  )   Men nu måste jag berätta en sak.     Jag har ju sedan jag var barn gillat att fota. Kommer ihåg första kameran som hade en rulle som skulle skickas i...

Av minabernergossar - 7 februari 2018 14:26

    Äntligen har vi fått en hel del snö här, och hundarna gillar det. Man ser verkligen deras glädje över snön.             Det har nu gått över 3 år sedan min lille farbror Imexx fick opereras akut för brusten blödande mjälte (...

Av minabernergossar - 28 januari 2018 19:07

  Förra fredagen den 19:e var det min otroligt saknade   Gaztons   födelsedag. Gazton dog 4 december 2014.    (min son fyller år den dagen) Han hann inte fylla riktigt 11 år. Fattades några veckor. Gazton var en frisk hund nästan hela sitt ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards