Alla inlägg under april 2012

Av minabernergossar - 2 april 2012 08:33

I lördags morse åkte jag till Borghamn. Skulle vara med vid leverans av en sköldpadda (landis) som jag tidigare ägt i 10 år, men som nu under ett år bott hos Isabelle och hennes dotter.

Den väsnas en hel del när skalet slår emot glaset m.m (jag vet) så det hade varit svårt för dottern att sova. Hade det inte varit för det så hade dom gärna behållt han/hon. Jag visste en som jättegärna ville ha den så dit fick den nu i lördags flytt in.


Isabelle skulle sedan till Vadstena Bhk och tävla lydnad i klass 1 med sin fina bernertjej Drömma, så jag åkte oxå dit för att se dom tävla.



   


  


Isabelles Gordon setter Ella skulle oxå ha tävlat i klass 2, men tyvärr löpte hon så hon fick inte vara med. Synd, för hon är riktigt duktig så det skulle vara kul att se dom tävla oxå.


Det var 5 i klass 1, och på lottningen fick Isabelle och Drömma nr 2.


En stund innan platsläggningen (i klass 1 och 2) började det snöa ordentligt, och det blåste iskalla vindar.


  

Platsen i klass 2   (var 2 hundar)





   

Drömma på platsen



På platsen reste sig hunden brevid Drömma och smög sig lite sakta till sin husse, och en stund senare reste sig tyvärr även Drömma. Det blev omläggning med restrerande tre hundar, och dom låg kvar.


Tycker det såg jättebra ut sen när Isabelle och Drömma tävlade... jättefin kontakt! Hon lade sig inte på läggande under gång, och det gjorde inte två av dom andra hundarna heller i klass 1. 


På hoppet slog hon i hindret som i mitt tycke var alldeles för högt för henne. (hon är en liten berner) Det såg ut som hindret dessutom stod lite i uppförsbacke. 

T.o.m min Gazton som är elithoppare slår i så högt hinder ibland.


Det var jättekul att se dom tävla. Gillar när dom som tävlar ser ut att ha kul, och det gjorde dom verkligen..


 

Tandvisning    





        

Linföringen som såg kanonfin ut... viken kontakt!  



  

Stannande under gång

 

 

      

Apport

 

 

 

  

Hoppet

 

 

Fler bilder finns på Isabelles blogg

 

 

 

 

Sen till Lovisa....   en Finsk lapphund var oxå med och tävlade  , så vi vill gärna se en från Hästholmen oxå tävla sen på Adells cup i september

 

 

 

 

 

    

Välensjöns Brandon  (tror han blev 3:a)

 

 

 

  

 

 

 

 

Nu ska jag till jobbet och klippa ett par hundar.

 

 

 

Ha det gott!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards