Alla inlägg den 22 april 2012

Av minabernergossar - 22 april 2012 21:55

I fredags morse åkte jag mot Gusum för att hälsa på Lotta och hennes då 6,5 veckor gamla bernervalpar.


Märkligt att det alltid ska bli dåligt väder när jag ska dit.

Förra året när jag åkte dit (då till Valdemarsvik) var det dagen innan kanonväder, men på morgonen efter när jag skulle åka var det mängder med snö/snöslask.

Blev då en hemsk resa dit för när bilar körde om mej kastades snöslask upp på vindrutan så man såg inte ett dugg ... om och om igen!


Nu var det lite snö, men inte alls som förra gången.

När jag började närma mig Gusum så missade jag såklart avfarten jag skulle åkt,   men tog av nästa och kom in i Gusum från andra hållet istället så jag fick ringa Lotta och fick vägbeskrivning därifrån.



Dom små var så söta ... det var ju bernervalpar, och dom är ju de sötaste av valpar .

Det var fyra tikar och en hane. Den lille hanen hade lite udda blästeckning så för mej som gillar det var han en klar favorit. Hade tyvärr inte någon väska med in så det gick inte att smussla med honom hem, för han fick inte plats i kameraväskan

 

 

  

Favoriten   

 

 

                                                                     


Två tikvalpar finns kvar att tinga, så är någon intresserad så kontakta Lotta

 

 

När jag sen skulle hem igen så förklarade Lotta hur jag skulle åka... MEN!.. jag lyckades ändå åka fel   och fick ringa igen! Tyckte folk tittade mycket och dom undrade väl varför den vita Passaten åkte fram och tillbaks

 








I veckan som kommer blir det lite träning på lydnaden, för jag har ev. lite planer för nästnästa vecka


Ovido - Quiz & Flashcards