Alla inlägg den 13 april 2012

Av minabernergossar - 13 april 2012 12:29

Fredagen den 13:e idag.
Men jag startade lite på oturen redan igår kväll då jag helt missat att Mr G låg vid mina fötter och sov när jag reste mej från stolen jag satt på i köket och skulle gå iväg.
Jag dök handlöst över honom, och han såg allt lite yrvaket snopen ut och undrade väl vad som flygit i hans matte..
Jag börjar verkligen bli van vid vurpor nu. Kanske ska börja som stuntman



Goa glada Labbekillen Ludde och hans trevliga matte är kunder hos oss på "Mycke tassar".
Har blivit så att vi även haft lite mail-kontakt, och i fredags (tror jag) så kom ett mail om att ett litet stoföl hade fötts hos dom på natten, och att vi var välkomna att komma någon dag för se det lilla underverket om vi ville... och det ville vi ju så gärna.

Igår åkte jag och Emma dit för att se och det var så otroligt gulligt.
 
Det bruna stoet ni ser här i hagen brevid ska oxå föla vilken dag som helst, och rund var hon.
 
Så kanske finns det idag ännu en liten söt fölunge hos dom.
 
 
 
 
 
Men nästan lika rund var detta mörka sto..
 
Hon hade 2 månader kvar tills hon skulle föla, och det fanns misstankar om att det var tvillingföl i hennes mage.
 
 
Jag gillar hästar och har förr haft hästar i över 30 år. Men nu hinner jag inte med längre så jag får åka och titta på andras istället.  
 
 
 
Ludde blev så glad när vi kom, och han är nog lika glad för alla han träffar. Han har en ständigt viftande svans och har ett toppenbra liv.
 
     
 
 
 
 
 
 
Han fick en stor mjukismorot jag hade i bilen, och han sprang iväg en bit och undersökte den lite nogare.
 
 
             
 
 
Vet ni vad det står på Luddes halsband??
 
Köttbulle tack!.. står det!   
 
 
 
 
 
Trevlig helg!.. och tänk på att det är fredagen den 13:e  
 
 
 
 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards