Direktlänk till inlägg 4 april 2012

Hur lätt som helst

Av minabernergossar - 4 april 2012 07:52

Väntade och väntade på att få veta

Hur skulle det gå och hur många skulle det bli.

Sen den 3 april fick äntligen veta...

 

Igår för 6 år sedan föddes dom... Calmaritens I-kull!
Det var 2 hanar och 6 tikar.
En av grabbarna i kullen skulle bli min.

 
Jag är ju lite svag för udda tecknade berner, så valet föll på Imexx.
Fast inte var det ett lätt val när man satt där i valphögen och skulle välja mellan två otroligt söta hanvalpar.
 
 
  
 
 
Längtade sen på att få hem den lille krabaten. Hade ju redan halvbrorsan Gazton då som var drygt 2 år.
 
Hämtade sen hem honom perfekt tid när sommaren började.
Han var en så lätt valp att ha, så man märkte knappt av att det fanns en valp i huset. Hur lätt som helst att ha.
Han flöt med i det vi gjorde och var en riktig drömvalp
 
 
 
 
Även som vuxen har han varit en mycket lätt och trevlig hund. Det känns lite tråkigt att min yngsta hund nu redan är 6 år, och Gazton över 8 år. Men jag får hoppas jag får behålla dom båda många friska år till.
 
 
Fick en grattishälsning från brorsan Index och syrran Ivana igår. 
 
Fick oxå en fin bild på brorsan Index, så jag hoppas det är ok att jag sätter in den här.
 
   
Index  (visst ser man att dom är kullsyskon?)
 
 
Man ser verkligen en hel del likheter på dom.
 
 
Sätter in några bilder på Imexx här nu oxå.
 
 
 
Imexx 
 
 
                       
 
 
 
Nu ska jag till jobbet och klippa hundar
 
 
Ha en bra dag!
 
 
Ingen bild

Isabelle

4 april 2012 09:43

Så fin han är!! Jag tror jag kommer grina av lycka den dagen Drömma blir 6 år! Tänk att få behålla sin berner så länge! Massa kramar till de fina gossarna från oss!

 
Emelie

Emelie

4 april 2012 22:02

Grattiskram till Imexx igen!! Kul att få se bilder på Isabelle och Drömma som varit så duktiga!!! Vi hörs och ses! Kram

http://finarossinas.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minabernergossar - 7 januari 2022 21:19

      I början av oktober började Bonus nysa ivrigt en dag.        Han nös sen ibland, och efter någon vecka kunde jag se lite, lite blod i högra näsborren i samband med att han nös.        Ja ni vet ju att man tänker det värsta om ...

Av minabernergossar - 10 maj 2019 22:01


Min härliga , roliga    Bonus   . Så många skratt man fått av den hunden     .   Har aldrig ångrat att jag valde att ta den lille hanen som föddes för 2 år sedan i Dunders första kull, som han har ihop med "Rutan" .   Eftersom han ju kom so...

Av minabernergossar - 24 mars 2018 09:33

  Åter igen har jag varit dålig på att uppdatera bloggen (Blir nog inte bättre heller  )   Men nu måste jag berätta en sak.     Jag har ju sedan jag var barn gillat att fota. Kommer ihåg första kameran som hade en rulle som skulle skickas i...

Av minabernergossar - 7 februari 2018 14:26

    Äntligen har vi fått en hel del snö här, och hundarna gillar det. Man ser verkligen deras glädje över snön.             Det har nu gått över 3 år sedan min lille farbror Imexx fick opereras akut för brusten blödande mjälte (...

Av minabernergossar - 28 januari 2018 19:07

  Förra fredagen den 19:e var det min otroligt saknade   Gaztons   födelsedag. Gazton dog 4 december 2014.    (min son fyller år den dagen) Han hann inte fylla riktigt 11 år. Fattades några veckor. Gazton var en frisk hund nästan hela sitt ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards