Alla inlägg den 28 mars 2012

Av minabernergossar - 28 mars 2012 08:56

Två av mina tre berner har gått MH.

Nov- 95 gick jag mentaltest med min första berner som då var 17 månader, och då hette det istället MUH. Då fanns inte avståndsleken utan istället ett överfall/hot mot ägaren.

 

Det var svårt att få en plats i närheten som skulle passa in när Bernhard var mellan 12-18 mån. så jag fick ringa runt till ställen längre bort och fick en plats i Stockholm.

Tycker Bernhard gjorde ett mycket bra Mh, men tyvärr finns inget reg. på honom ang. testet. Han var ganska orädd och social, men minns att han andvände nosen en hel del och några sa att jag skulle andvända honom som spårhund.    

 

Varför jag inte gått med Gazton vet jag inte, men kanske för att jag vid den tiden började planera för ytterligare en hund (hade väl bara valp i huvudet då)och sedan fick valp att ta hand om... synd är det att jag missade det.

 

 

 

 

 

Imexx har iallafall gått MH. Vi fick en plats på Finspångs BK, och han gjorde ett bra MH, i mitt tycke!

 

  

 

 

 

 

Imexx MH


Han hade inget intresse av att springa på jakt och det är jag bara glad för.

 

Sen ville han inte så gärna leka med figuranten, för lämna matte är han inte så pigg på den mattegrisen   

 

Vid overallen dumpe hukade han sig snabbt när den flög upp, men sen direkt dit för att kolla... mycket bra gjort!

Vid spökena satt han brevid mej och bara kollade lite lugn omkring sig, inte minsta rädsla visade han.

 

Tyvärr finns inte ett endaste kort eller film på det, och det är så synd.

 

 

 

  

 

 

 

 

 

Vet inte om man på något vis skulle kunna räkna ut hur Bernhards MH-diagram skulle sätt ut!? Någon som vet OM!??

 

 

 

 

Nu ska jag till jobbet och klippa klor och trimma en JR

 

Ovido - Quiz & Flashcards