Alla inlägg den 5 februari 2012

Av minabernergossar - 5 februari 2012 20:49

Trodde att det nu var slut på rymmar-fasonerna här..  

 

Han (Mr. G) har ju faktiskt varit på rätt sida staketet i flera veckor nu, så vi har t.o.m tummat lite på dubbla staket vid grinden. (jobbigt med dubbla för oss som inte rymmer )

Har ju ändå haft mycket koll på honom när han varit ute i trädgården, för han är en luring så han vet när han ska passa på  

 

  

 

 

 

Imorse när jag kollar ut ser jag Imexx sitta långt bort i trädgårde och titta bort mot dungen. Misstänkte direkt vad som hänt, och ja, han hade smitit den rackarn..   

Så fort jag ropade.. .. så kom han och sprang längs med staketet.. för att försöka ta sig in igen  .

Jag gick och öppnade grinden och då kommer han i racerfart  tillbaks in i trädgården.

 

 

(Gammal bild, när han var drygt 7 år, (94 cm högt staket)

 

 

Fördelen med att han skuttar över höga staket är ju att han inte lider av några problem med lederna, nu när han är dryga 8 år gammal.

Men jag är såklart rädd oxå att han ska råka skada sig eller fastna när han hopppar över. 

 

 

  

 

 

Ska anmäla Gazton till en utställning i Ödeshög i april. Måste ju prova veteranklassen med honom. Har bara varit på utställning 1 gång på 3 år nu med mina hundar så det är ju på tiden nu, och då väljer jag såklart den bästa   

 

   

 

 

 

Den 29 April är hundutställningen här i Ödeshög, och hoppas ni är många som anmäler er/era hund/hundar till den utställningen. Ni kommer inte ångra er.

Gå in på länken här under:

Ödeshögs Kennelklubb

 

 

 

 

 

Ha det gott!

 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards