Alla inlägg den 2 februari 2012

Av minabernergossar - 2 februari 2012 08:48

I söndags följde jag med Lisa (syrran) till Linköping på hundutställning. Jag hade ingen egen hund anmäld för utställningen var bara för Goldisar.

 

 


Jag ställde ju inte ut... men vann faktiskt ändå!
Dom sålde lotter där, och jag köpte 2 st. så det var på en av dom jag vann.

Vann en hundskål! Lite liten för en berner men bra att ha i bilen bl.a

 

 

 



Tog lite kort under dagen men jag vet inte vad hundarna heter för jag har ingen katalog själv. Var sekreterare åt Lisa och skrev resultat under dagen men vet inte nu vilken hund som är vem på korten.

Sätter bara in några kort, för det blev inget bra i det mörka ridhuset.


                           



Blev några kort utanför stallet oxå


 





I måndags blev det prommis på Omberg igen ihop med Lisa, en tjej till och våra tillsammans 7 hundar


Vi gick upp till Hjässatopppen. Gick vilsestigen ut och runt upp till toppen. Lite längre runda men då blir det inte lika brant.


  



   

   


                   

 


När vi var nere igen märker jag att mina vantar har hoppat ur fickan... grrr!

Tänkte strunta i dom, men beslutade att jag skulle upp igen för att leta... aldrig fel med kondis!  

Tog då den branta vägen upp.. puh!

Såg dom igenstans på vägen upp och inte heller uppe på toppen, utan dom låg på väg ner igen på andra sida där vi kom ifrån när vi gick vilsestigen upp.


Så det blev 2 turer upp till toppen på ca 1½ tim. och jag var inte trött ändå på kvällen. Hade nästan önskat att jag var trött för då hade jag kanske kunnat sova lite bättre på natten. 


 

Söndagen den 12/2 blir det spårdag på Omberg igen... Kul!!


 

Ovido - Quiz & Flashcards