Direktlänk till inlägg 24 januari 2012

Mera sök på Omberg

Av minabernergossar - 24 januari 2012 13:20

Nu så är jag hemma från Ullared och ska skriva mer om aktivitetsdagen med sök på Omberg.

Det var 13 hundar som var anmälda, och vi hade person-sök, sökruta och godis-sök. Dom fick prova på alla tre söken om dom ville.

Syrran och jag hade innan deltagarna kom gått en runda och satt upp dom olika stationerna.

 

 

 

 

Vi började med personsök, och en del valde att själva gå ut i skogen och gömma sig så att hunden sedan skulle söka reda på sin husse eller matte. Några valde oxå att en annan person skulle gömma sig som deras hund skulle sök reda på. Alla hundarna var jätteduktiga, och hittade snart personen/matte/husse.

 

 

 

 

 

Nästa blev sök-ruta, då vi innan hade trampat upp två lite större ytor och släppt ner föremål under tiden vi gått där. 32 föremål fanns tillsammans i sök-rutorna, och hundarna var lika duktiga där och jag tror endast ett föremål blev kvar. 

 

                                         

 

 

 

Sista söket blev godis-sök. Där hade vi innan lagt ut korvbitar som vi lagt i tomma papprullar och vikt in kanterna på. Vi hade lagt ut 35 st.

 

Några stannade sedan kvar och fikade innan dom åkte hemåt.

Jag och Emelie gick då med hundarna upp till Hjässatoppen istället.

 

När vi kom upp så snöade det ganska mycket.. och vi som hade tänkt ta kort  Ja, nu tog vi ju kort ändå för inget kunde stoppa oss  

 

 

            

 

Blev några ståbilder på Gazton oxå, med fina snöbollar på   

 

 

 

 

Strax innan vi skulle gå neråt igen så kommer solen och det har slutat snöa.

 

     

 

 

 

På väg ner ser vi en stor rotvälta som jag inte sätt där innan.

 

   

    

 

När vi kommer ner till parkeringen ser jag två jag känner igen. Det var vår före detta dagishund Shayla och hennes matte Bambi. Shayla var nu 10½ år. Hon var pigg och mådde bra. Kul att träffa dom och prata lite.

 

Shayla

 

 

 

 

 

Nu matte vill vi faktiskt hem...

 

 

 

Måste skriva lite om lördagen oxå.

Då var vi bjudna på kalas... Fiddelies 10-årskalas!

Prata om mycket mat, har nog aldrig sätt så många revben samtidigt förut. Det var så gott. Sen till fikat var det tre olika sorters tårtor + goda kakor (var ju tvyngen att smaka på de flesta  )  

Som ni förstår så var vi långt ifrån hungriga när vi gick hem från kalaset.

 

 

           

 

 

 

 

Tordagen den 9 februari kommer vi på jobbet "Mycke tassar" få besök av Mats från "Nordic hundfoder". Han ska hålla föredrag om färskfoder m.m

Alla som vill är välkomna.

Mer info. hur ni anmäler er finns på Mycke tassars sida på facebook.

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minabernergossar - 7 januari 2022 21:19

      I början av oktober började Bonus nysa ivrigt en dag.        Han nös sen ibland, och efter någon vecka kunde jag se lite, lite blod i högra näsborren i samband med att han nös.        Ja ni vet ju att man tänker det värsta om ...

Av minabernergossar - 10 maj 2019 22:01


Min härliga , roliga    Bonus   . Så många skratt man fått av den hunden     .   Har aldrig ångrat att jag valde att ta den lille hanen som föddes för 2 år sedan i Dunders första kull, som han har ihop med "Rutan" .   Eftersom han ju kom so...

Av minabernergossar - 24 mars 2018 09:33

  Åter igen har jag varit dålig på att uppdatera bloggen (Blir nog inte bättre heller  )   Men nu måste jag berätta en sak.     Jag har ju sedan jag var barn gillat att fota. Kommer ihåg första kameran som hade en rulle som skulle skickas i...

Av minabernergossar - 7 februari 2018 14:26

    Äntligen har vi fått en hel del snö här, och hundarna gillar det. Man ser verkligen deras glädje över snön.             Det har nu gått över 3 år sedan min lille farbror Imexx fick opereras akut för brusten blödande mjälte (...

Av minabernergossar - 28 januari 2018 19:07

  Förra fredagen den 19:e var det min otroligt saknade   Gaztons   födelsedag. Gazton dog 4 december 2014.    (min son fyller år den dagen) Han hann inte fylla riktigt 11 år. Fattades några veckor. Gazton var en frisk hund nästan hela sitt ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards