Alla inlägg den 2 januari 2012

Av minabernergossar - 2 januari 2012 00:15

Har en tid tänk köpa en bra hundsax (eff.) till mina egna hundar. Har ju blivit att jag andvänt dom på jobbet istället, men nu är det slut på det för igår slog jag till och köpte en alldeles egen  . En bra sax kostar ju en del hundringar så det ska vara en sax man gillar.

Ska testa den på hundarna i veckan som kommer, men först ska dom båda bada. 




Vi och syrran med sambo var på kvällen bortbjudna till föräldrarna. Där fick vi så god mat så vi åt alldeles för mycket.. 

 

 




En stund innan tolvslaget tog jag med hundarna i bilen (för att dom ska slippa det värsta smällandet) och åkte upp på omberg och stannade vid Ellen keys där det är kanonbra utsikt över både Hästholmen, Ödeshög m.m




   




Syrran var oxå med till omberg och en stund efter tolvslaget ringer hennes son och säger att hans och hans sambos hund Dustin har blivit skrämd av smällare och försvunnit.



 

Dustin

 

 



Vi åker då tillbaks till Hästholmen där han försvann för att hjälpa till att leta efter honom.


Jag åkte hem med syrran så hon tog sin bil oxå. Bättre om man är på fler ställen och letar. När vi åkt och letat gata upp och gatan ner + alla tänkbara ställen i ett par timmar så får jag veta av Dustins matte att någon hört av sig om en upphittad hund några kilometer bort.

 


 

Hoppades på att det var han, och när några åkte dit för att kolla om det var Dustin så åkte jag hemåt.

 

Tyvärr var den upphittade hunden inte Dustin utan en sheltie (som oxå kommit tillrätta nu)


 Kunde knappt sova utan låg bara och tänkte på Dustin och hans ägare, och var uppe några gånger och tittade ut ifall han syntes till. Jag ställde klockan för att ev. vara med och leta nästa morgon, men får ett glatt sms på morgonen om att Dustin blivit hittad av sin husse på morgonen... oskadd! Blev så glad av det beskedet 

   

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards