Alla inlägg under december 2011

Av minabernergossar - 3 december 2011 19:52

I veckan har det tyvärr blivit några läkarbesök (gillar jag inte).

Mitt blodtryck har ju en längre tid varit ganska högt, har jag bl.a fått veta när jag varit på blodbussen, op. m.m

Nu skulle det kollas upp mer ordentligt på läkargruppen i Örebro. Blev kollad med ekg som såg bra ut, oxå ett blodprov togs för att kolla blodvärde, kolestreol, levervärde m.m Läkaren sa att det var ett fantastiskt bra resultat. MEN!... blodtrycket var för högt   

 

Har nu haft en mätare på för att se hur trycket legat under ett dygn, och det visade farligt högt, så det blev medicin direkt för att fort få ner trycket och om några veckor ska det kollas upp igen.

 

På väg till Örebro (vid Askersund) i onsdags har ett lastsbilssläp vält ut på ett järde, och några bilder på det blev det, några dit och några tillbaka.

 

                     

 

 

 

 

Jag hade köpt 2 biljetter till föreläsningen med Fredrik Steen i onsdags kväll i Mjölby. Den ena var tänkt till en vän men hon kunde tyvärr inte, så jag frågade några andra och en tjej från vår kurs kunde och ville följa med istället.

Det var i slutet lottdragning på biljetterna och på den biljetten jag sålde var det vinst.. en 15 kg's hundmatssäck (Royal canin)

Det var en jättebra föreläsning. Synd bara att jag då hade mätaren på som ofta blåste upp sig så det brummade om mej   

 

När jag sen kom hem undrade jag vad det var som pep  ...

Fel på mätaren trodde jag.. men det var något helt annat. Jag hade visst råkat få med våran hemtelefon i tröjfickan till föreläsningen i Mjölby.. pinsamt!!

 

 

Igår kväll var vi hos sonen och firade hans 22:a födelsedag som är i morgon. Jag hade gjort en smörgåstårta som vi hade med och mina föräldrar hade köpt en citrontårta till fikat.

 

    

  

 

 

 

 

Nu ska jag och dottern Emma äta kräftor..

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards