Alla inlägg under november 2011

Av minabernergossar - 1 november 2011 14:26

Igår var det sista dagen man kunde sätta in kontanter på banken här.

Så jag tömde ur mynten (10:or och 5:or) som jag sparat sista åren, och räknade dom.. och det var mer än jag hade tänk mej. 



Efter att ha räknat dom visade det sig att jag haft 3.600:- liggandes här hemma  . Hade ingen aning att det var så mycket. Dom fick följa med till banken igår.



Sen efter jag kom hem från jobbet var jag tvungen att fixa till bilen lite snabbt (skulle behövt en vecka ) så den såg någorlunda skaplig ut på besiktningen jag skulle på en timme senare.


Var tvungen att ta med mynten när jag åkte till besiktningen, för jag skulle på hemvägen åka till banken (innan dom stängde) och sätta in dom + lite annat. Det var tungt!! 


Hade mynten i ryggsäcken   på besiktningen, och fick släpa    omkring dom där, för jag ville ju inte lämna dom i bilen när den besiktades... ifall dom skulle försvinna! Nu tror jag inte någon skulle röra dom, men man kan ju aldrig veta.



Nu kanske ni vill veta hur det var med bilen oxå.

(skrot tycker sambon )




  


 

Han kollade lite med bälten o.s.v När han sedan lyfte upp motorhuven kom första felet... det läckte rejält med diesel i motorrummet.


Har ju tyckt att det luktat bränt bränsle om bilen sista månaderna, men trodde det berodde på mitt misstag jag gjorde med bilen i april, men så var det alltså inte. Det var lätt att fixa sa han.. tack för det!

 

Sen blev lite koll under bilen m.m och där såg det bra ut... puh!

 

Men det visade sig att handbromsen inte tog tillräckligt bra för att bli godkänd, så nästa fel.

 

Det var en sak till oxå. Reg.skyltlampan var ur funktion. Den funkar underligt nog idag igen, så antagligen är den glapp eller lite galen.

 

Var ju lite rädd för sprickan i framrutan, men den sas det inget om.

 

Jag är nöjd med resultatet på min gamla Passat-94.

 

 

Nu ska jag till jobbet och klippa klor.

 

 

Ha det gott!    

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards