Direktlänk till inlägg 29 november 2011

Inte helt lätt

Av minabernergossar - 29 november 2011 22:42

Nu är det 1 år sedan jag började försöka få till julkortet från förra året.
Hade klart för mej hur jag ville ha det, men visste inte att det skulle bli så krångligt att få det rätt.

Snö fanns och solen var framme, men så skulle dom trefärgade grabbarna oxå hamna på rätt ställe, men var inte så intresserade av att vara med på julkort 
 
   
 
Men var det inte det ena så var det det andra  
 
Att få båda hundarna att göra som jag ville, samtidigt var svårare än jag kunde tänka mej.
 
 
   
 
        
 
När grannen gick förbi med sin söta labradortik kunde inte Gazton hålla sig längre... utan stack iväg dit..   
 
 
 
Stackars Imexx fick istället köldkramp i benen (var ganska många minusgrader)  och blev liggandes mellan skaklarna
 
 
 
 
Vi fick sluta och hoppas något kort blev så skapligt så det fick duga, för det var ju synd om Imexx som lätt får kramp av kylan
 
 
   
Efter lite fixande så blev julkortet/-en klart/klara.
 
 
 
Vad jag ska göra för julkort i år vet jag inte säkert ännu, men har lite planer
 
  
Imorgon blir det läkarbesök, då jag ska få på mej en mätare som mäter mitt blodtryck under 1 dygn. Det har varit ganska högt flera år nu och läkaren sa, att ha högt blodtryck minskade livslängden med 5 år.. farligare än tobak sa han. 
 
 
Ha det gott!
 
 
 
    

 
 
Kicki & tjejorna

Kicki & tjejorna

30 november 2011 06:34

hahahahaaaa....åååå Lotta, vilka härligt underbara kort!!!! Ibland blir korten bättre, när hundarna gör som dom vill. Precis som i ditt fall..... Jisses, va jag har suttit å skrattat gott åt bilderna. Vilket engagemang från din sida å grabbarnagrus!!! Du skulle ha gjort ett stoooort julkort, å gjort en bild serie av det.... FANTASTISKT SKOJ!!!! =D =D
De ska bli roligt att se va ni hittar på i år då... ;)
KRAAAAAM & tack för att du delar me dig av grabbarnagrusBUS!!!!!!

http://www.rickebyhundhotell.se

 
Quila oo Ronja

Quila oo Ronja

30 november 2011 10:19

Vilka härliga bilder på dina grabbar i snön. Så fint!
Det där med högt blodtryck är inte kul :-( Hoppas du får ordning på det nu.
Kram

http://quilaoronja.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minabernergossar - 7 januari 2022 21:19

      I början av oktober började Bonus nysa ivrigt en dag.        Han nös sen ibland, och efter någon vecka kunde jag se lite, lite blod i högra näsborren i samband med att han nös.        Ja ni vet ju att man tänker det värsta om ...

Av minabernergossar - 10 maj 2019 22:01


Min härliga , roliga    Bonus   . Så många skratt man fått av den hunden     .   Har aldrig ångrat att jag valde att ta den lille hanen som föddes för 2 år sedan i Dunders första kull, som han har ihop med "Rutan" .   Eftersom han ju kom so...

Av minabernergossar - 24 mars 2018 09:33

  Åter igen har jag varit dålig på att uppdatera bloggen (Blir nog inte bättre heller  )   Men nu måste jag berätta en sak.     Jag har ju sedan jag var barn gillat att fota. Kommer ihåg första kameran som hade en rulle som skulle skickas i...

Av minabernergossar - 7 februari 2018 14:26

    Äntligen har vi fått en hel del snö här, och hundarna gillar det. Man ser verkligen deras glädje över snön.             Det har nu gått över 3 år sedan min lille farbror Imexx fick opereras akut för brusten blödande mjälte (...

Av minabernergossar - 28 januari 2018 19:07

  Förra fredagen den 19:e var det min otroligt saknade   Gaztons   födelsedag. Gazton dog 4 december 2014.    (min son fyller år den dagen) Han hann inte fylla riktigt 11 år. Fattades några veckor. Gazton var en frisk hund nästan hela sitt ...

Ovido - Quiz & Flashcards