Direktlänk till inlägg 23 november 2011

Avslutning

Av minabernergossar - 23 november 2011 20:33

Nääe!, så här kan jag inte hålla på att fuska med skrivandet.

Får hoppa över förra veckan och bara skriva lite om söndagen då vi hade kursavslutning för både valp- och vardagslydnadskursen.


Vi hade avslutningen på Omberg kl.10 Syrran och jag gick först en skogsrunda och satte upp tips-promenadfrågor (12 st.) + några aktivitetsstationer.. bl.a personsök, inkallning m.m

Trots att det var regnigt så kom det 11 hundar med ägare... riktigt bra!



Gick ju såklart rundan igen, med alla deltagarna. Efter det blev det korvgrillning och fika.





Jag hade dagen innan gjort en hundtårta som jag inte blev nöjd med, men som några faktiskt sa var god 





När vi skulle rätta frågorna från tipspromenaden såg jag att fråga nr 6 inte fanns med utan hade blivit kvar i skogen.. Attans, hur kunde jag missat att få med den..
Det var bara för mej att traska ut en tredje runda i skogen för att hämta in den, och eftersom det var fråga 6 av 12 så var den mitt på rundan. Kunde väl ha varit 1 eller 12 istället..

Kommer sakna alla trevliga hundar och deras ägare nu när kurserna är slut, men som tur är får vi träffa några av dom igen i vår, eftersom dom redan skrivit upp sig på nästa kurs.. 


Efter avslutningen försökte jag få med någon/några upp till Hjässatoppen, men tyvärr lyckades jag inte för alla ville hem istället. Syrran gick med en bit så vi hade sällskap en stund.
Vi kollade in ett skinn som satt fast på en grillstuga, och vet inte säkert vad det kan vara för djur som haft det, men lutar åt vildsvin...


Någon som vet vad det är för djurskinn??????????



Sen begav jag och hundarna oss upp mot toppen... pust!!

När vi var nästan uppe på toppen så börjar solen skina lite 

Blev som vanligt en del kort tagna när man är på toppen.



    



Såklart dom trefärgade grabbarna oxå fastnade på några bilder. 

Försökte få upp dom på ett av borden för att ta kort på dom, men Imexx tvärvägrade och inget hundgodis hade jag med att muta med så jag struntade i han och tog några på Gazton där istället.




Oj! Blev visst ganska många

Imexx fick vara med på några på marken istället ihop med brorsan




När jag sedan gick ner igen mot parkeringen så möter jag ett par som är på väg upp mot toppen. Man vet ju aldrig vad folk tycker om att möta hundarna och där var det ganska smalt. Vet ni vad en av dom säger??... jo, att jag hade otroligt vackra hundar 
Sånt blir man glad av att höra.



Ha det gott!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minabernergossar - 7 januari 2022 21:19

      I början av oktober började Bonus nysa ivrigt en dag.        Han nös sen ibland, och efter någon vecka kunde jag se lite, lite blod i högra näsborren i samband med att han nös.        Ja ni vet ju att man tänker det värsta om ...

Av minabernergossar - 10 maj 2019 22:01


Min härliga , roliga    Bonus   . Så många skratt man fått av den hunden     .   Har aldrig ångrat att jag valde att ta den lille hanen som föddes för 2 år sedan i Dunders första kull, som han har ihop med "Rutan" .   Eftersom han ju kom so...

Av minabernergossar - 24 mars 2018 09:33

  Åter igen har jag varit dålig på att uppdatera bloggen (Blir nog inte bättre heller  )   Men nu måste jag berätta en sak.     Jag har ju sedan jag var barn gillat att fota. Kommer ihåg första kameran som hade en rulle som skulle skickas i...

Av minabernergossar - 7 februari 2018 14:26

    Äntligen har vi fått en hel del snö här, och hundarna gillar det. Man ser verkligen deras glädje över snön.             Det har nu gått över 3 år sedan min lille farbror Imexx fick opereras akut för brusten blödande mjälte (...

Av minabernergossar - 28 januari 2018 19:07

  Förra fredagen den 19:e var det min otroligt saknade   Gaztons   födelsedag. Gazton dog 4 december 2014.    (min son fyller år den dagen) Han hann inte fylla riktigt 11 år. Fattades några veckor. Gazton var en frisk hund nästan hela sitt ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards