Alla inlägg den 14 november 2011

Av minabernergossar - 14 november 2011 14:37

Skrockfull som jag är så kändes det inte bra när jag åkte hem från tandis, och en svart katt springer över vägen framför min bil..      






Igår var det valputställning i Mjölby ridhus, så jag åkte dit för att kolla på några jag känner som skulle ställa ut sina valpar. Bl.a var det 5 st. från våran valpkurs som hade anmält sina hundar.


  

Bessy                       Stanley   (BIR, BIG 3)

 

 

 

 

Många berner var det med oxå. Faktiskt den rasen med flest anmälningar med 14 st.

 

Ta kort i ett ridhus är ju inget vidare, men några blev det ju ändå... fast mörka och suddiga  

 

(Finns flera bilder, men dom här suddiga får räcka)

 

 

       

 

                    

 

 

Bland berner blev resultatet:

(om jag såg rätt  )

Valpklass

Hanar

(BIR)  1. Tallsångens Crescendo

         2.  Tallsångens Caruso

         3.  Tamika's Horatius

         4.  Tamika's Hannibal Hayes


Valpklass

Tikar

(BIM)  1. Tallsångens Concertina

          2. Tallsångens Cittra

          3. Bernerlyans Ewelina

          4. Tamika's Hope And Glory

 

 

Juniorklass

Hanar

 

(BIR)  1. Bauernhofs Örjan Av Hålagård

          2. Kain Kayenne's  Ulrikk

 

 

Tikar

 

(BIM)  1. Tamika's  Grace Kelly

          2. Kain Kayenne's Udine

 

 

Blev visst en filmsnutt oxå, men bara på hanarna i valpklassen. Nu blev ju den trist nog lika suddig (om inte värre) som bilderna.

 


  

 

 

 

 

 

 

  

Dustin  (från valpkursen)

 

 

 

Stanley  (från valpkursen)

 

  

 

 

Några blandade bilder från ring 1.

 

       

 

 

 

Var ju oxå tvungen (jag i ett nötskal ) att fota rondellpotatisen i Mjölby när jag åkte hem.

 

 

 

 

 

 

Ha det gott!

 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards