Alla inlägg under oktober 2011

Av minabernergossar - 6 oktober 2011 14:33

  Har nu fått veta mer säkert vad det var för spår jag såg i helgen, och som verkade vara misstänkta vildsvinsspår.
Jag mailade bilden till min farbror Anders som är jägare på bl.a vildsvin och frågade, och svaret var troligtvis hjort, och inte vildsvin..

 

                     

 

 

 

 

 

Måste oxå skriva om det som igår förstörde min dag.

Det ringde på min mobil, och jag svarade! (tusan oxå 

Han började med att klaga på att jag inte svarat tidigare när han ringt till mej, och sa att nu äntligen svarade du   

Sen sa han att han bara skulle ta 2-3 minuter av min tid (tror han ska lära sig klockan  )

Sen började han fråga om bank-och körkort bl.a, och sa att OM jag skulle tappa eller bli av med något kort så skulle dom spärra det åt mej... för 600:- per år i 5 års tid.

Till på köpet tyckte han att jag skulle betala för den tjänsten även för min sambo, min syster och hennes man oxå  ...

 

Jag sa hela tiden NEJ!  (i ca 1 timme) Men det hjälpte ju inte för han gav sig inte alls. Han visste oxå allt om mej bl.a adress namn personnr. m.m och sa även vid ett tillfälle att jag vet ju var du bor   

 

 

 

Jag sa nog femtioelva gånger att neej, jag ska inget ha och du får inte skicka något.... jooo, sa han och lyssnade inte alls på mej. Du behöver detta sa han och kommer att tacka mej när du blir av med något kort sen. 

Då sa jag att jag kommer inte betala det om du skickar ändå fast jag säger nej. Han sa då, att då får du ju inkasso om du inte betalar och det är väl onödigt med extra utgifter sa han...    , och sen kommer ju kronofogden vet du väl kläckte han ur sig.

 

Nu var jag riktigt ARG!!!!

 

Men efter ca 1 tim. tog mitt batteri slut i mobilen, så nu vet jag inte hur han kommer göra, men misstänker skarpt att han kommer skicka ändå.

 

Hann som tur var ringa och varna syrran så hon inte svarade när han sen ringde dit oxå (sa han till mej att han skulle)

 

Kommer något på posten, så ska han inte få det lätt.

 

 

 

Ha det gott!   

 

Då    

Av minabernergossar - 2 oktober 2011 21:47

Åkte till hundklubben imorse för det var dax för KM. 

Jag skrev ju tidigare att jag troligtvis skulle vara med och tävla på det, men eftersom jag varit urdålig på att träna.... så nej, jag tänkte nog inte vara med. (anmälan på plats)

Klart ni ska vara med sa nästan alla när jag sa att jag inte skulle tävla... jo gör det... näää  ... jo klart ni ska... näää! 

Ja, det slutade med att vi var anmälda   

 

  

 

 

På lottningen var jag den fjärde som fick välja. Det var två kvar att välja mellan (nr. 1 o 4). Attans oxå, jag valde såklart fel och fick nr 4... ville helst ha 1:an för då skulle vi hamnat på ytterkant på platsen.

Jag valde därför då istället att avstå platsen (igen ) fast det ger många poäng.

 

 

Vi var 5 som tävlade.. och eftersom jag avstod platsen så var dom fyra st. på den. En hund gick upp men dom andra 3 låg kvar hela tiden.

 

För Gazton och mej började det med tandvisning (inte på mej) som brukar bli en säker 10:a... och det blev det även idag   

 

Tog lite kort på dom andra när jag sen väntade på att tävla som nummer 4.

 

På linföringen kändes det ok, men inte så bra som sist. Vi fick 8,5 p på det.

 

 

 

På läggandet under gång så blev det en 0:a för min vovve stannade istället och nosade...   !

 

 

På inkallning brukar Gazton springa i snabb fart  ...

 och det gjorde han såklart även idag, men sprang emot mitt ben och vi fick  9,5 p.

 

 

 

        

 

 

På ställandet blev det oxå en 0:a för han stannade inte utan kom lite sakta efter mej.  

 

 

Sen apporten som han griper men som vanligt släpper snart, men vi fick ändå 5 p.

 

 

Hoppet som ni vet gillar ju Gaztonplutten och han gjorde det bra idag oxå förutom att han kom emot mitt ben vid ingången, men vi fick 9 p. på det.

 

Helhetsintryck fick vi 9 p. på och det stod "Ser bra ut, jobba på"

 

Sammanlagt blev det  104,5 p.

 

 

 

  Klubbmästare blev BC:n  Lattjo med husse Jens.. Grattis till er!  

 

 

 

Eftersom vädret idag var bättre så åkte jag återigen och fotade sonen när han körde cross. Idag körde han fyrhjuling...

 

 

 

 

Ha det!   

    

Av minabernergossar - 1 oktober 2011 21:36

Försökte få till en bra höstbild på nallarna igår.

Ville att dom skulle ligga där det fanns många löv (gör det överallt nu), nära varandra + att ligga kvar oxå såklart.  

 

Dom tycker nog dom har en sååå jobbig matte  ... stackars vovvar 

 

  Mina bästis-nallar!  

 

 

 

 

  

  

 

Idag hade jag planerat att åka och fota när sonen och hans kompisar skulle köra på sina crosscyklar för vädret skulle ju bli toppenfint var det sagt. Jo pyttsan!.. dimma o duggregn kallar inte jag bra väder  

 

Jag åkte trots vädret ner till sonens jobb där dom skulle köra. Hade tyvärr sambons bil så jag kunde inte åka ut på järdet ifall den skulle bli nerskvätt. Jag fick istället ställa den långt ifrån och traska iväg en bra bit ut på järdet där killarna skulle köra..

 

Såg några spår på väg ut dit, och det ena såg annorlunda ut mot vad jag sätt innan, och vad jag hört nu så var det troligtvis vildsvinsspår   

 

 

  Vildsvin??  

 

 

Såg oxå färska älgspår där det syntes att den sprungit ibland, bl.a ner o upp i ett megadjupt dike med branta sidor på.. fattar inte ens hur en stor älg hade fixat det diket  

 

 

 

 

Älg??

 

 

Kände mej ganska nervös när jag stod där ute på järdet ensam och väntade på att killarna skulle komma ut och börja köra. Kikade mej ofta omkring    för att se så ingen älg skulle dyka upp.. och började planera vad jag skulle göra OM någon älgusling skulle kika fram.

 

Nu överlevde jag och till slut kom killarna på sina crosscyklar så jag kunde ta några kort. Blev inga kanonbilder.. men bilder dock

 

 

  

 

  

 

  

 

  

 

   

 

 

 

imorgon är det KM på hundklubben och jag ska dit.

 

 

Avslutar med en liten planta jag såg på järdet.

 

 

 

 

Ha det!

 

 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards