Alla inlägg den 30 oktober 2011

Av minabernergossar - 30 oktober 2011 19:23

Idag var det sista lydnadstävlingen (inoff) om vandringspriset för i år på hundklubben.

Jag hade sedan förra tävlingen bestämt att jag och Gazton skulle vara med även på denna..

Så varför har jag då inte tränat!??? 


Det var anmälan på plats senast kl.10, och jag kom dit i sista minuten.. eller rättare sagt något lite för sent  , men vi fick va med ändå 




Gazton




Det var fyra anmälda, och på lottningen drog jag nr 2.

Jag tänkte avstå platsen, och attans oxå att jag inte gjorde det.

Visste ju att han skulle hamna brevid en flatt och det är något med flattar som Gazton intresserar sig för, och såklart även idag... 

han gick upp och gick till flatten   

Det blev omläggning, utan Gazton. 


På tandvisningen    fick vi en 10:a


Sen startade vi som nr 2 med linföringen som han som vanligt gjorde bra. En 8 på det.



  


 

Läggandet under gång som var näst har vi oftast problem med, så jag valde att ta till dubbelkommando så att han iallafall lade sig, så vi slapp en 0:a.

En 7:a fick vi på det.



På inkallningen var det som vanligt full fart från start till stopp. 10 poäng fick vi på det.





Ställandet under gång funkar inte alltid heller... men idag hjälpte inte dk utan han kom lite sakta efter.. alltså en 0:a




Apporten spottade han ut direkt, så även där blev det 0 poäng.




Men som ni vet så är hoppet inga problem för Gazton.. och en 10:a fick vi.


På helhetsintryck blev det 9 poäng, med texten "trevligt ekipage, pigg och positiv hund, fortsätt jobba med hunden"

 

Vi fick ihop 115 p.

 

Vann tävlingen gjorde flatten Eros och hans matte med 161 p.. Grattis till er! 

 

 

 

 

Ha det gott!     

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards