Direktlänk till inlägg 29 oktober 2011

Viltspår

Av minabernergossar - 29 oktober 2011 17:52

 Att det ska vara så svårt att hinna skriva lite oftare  ..
   
I torsdags blev det återigen en tur till Omberg. Vi skulle lägga spår till hundarna.
  
Först åkte jag, Gazton, Imexx och Susanne med sina bernertikar Ronja och Quila upp till berget.
Susanne och jag lade ut 6 st. viltspår med 2 älg- och 4 rådjursskankar. Senare kom Emelie och vi gick alla tillsammans en prommis innan hundarna skulle få prova spår.



Först ut var Quila (tyvärr har jag ingen bild på det) Hon var riktigt duktig, och i hennes spår låg en älgskank i spårslutet som hon stolt bar tillbaka. 


Sen var det Ronjas tur och i hennes spårslut låg en rådjursskank, och hon var oxå duktig.


Ronja med hittad rådjursskank



Efter henne var det Tyra på tur, och eftersom Tyras matte Emelie inte var med när vi lade spåren så visste hon inte vad som skulle finnas i slutet, och vi skämtade om att det var en del andra hemska saker... bl.a en hand eller huvud, och vad vi skrattade.  

Jag hade ju lagt Tyras spår så när jag såg att hon viklade av åt vänster så var jag säker på att det var fel, jag hade ju gått ett rakt spår  ..

trodde jag! Tyra hittade älgskank i spårslutet trots vinkeln.

 

Sen Dinas tur, och hon gjorde det lika bra som övriga bernertjejer.

 

Innan mina gossar fick spåra så fick tjejerna prova en sökruta som vi hade trampat upp och släppt 7 saker i.

Tre av vovvarna hämtade in saker utan Tyra som nog tyckte att hade vi lagt dit dom så kunde vi gott hämta dom själva oxå  

 

                                 

 

 

 

 

Sen var det mina gossars tur. Imexx fick börja, och han var inte först så intresserad men efter en stund nosade han sig bort till slutet och hittade rådjursskanken, men ville inte gärna bära den.

 

Sen var det Gaztonpluttens tur, och han var mycket intresserad med höll sig på ganska brett spår men hittade slutet, och rådjursskanken var mycket intresserant.

 

(Emelie fotade Gazton) 

 

 

 

 

 

 

Hoppas vi kan spåra fler gånger tillsammans.

 

 

Imorgon ska vi tävla lydnad på klubben, och vi har INTE tränas alls  

Hur ska det gå då tro...???

Ja vi får ju veta det i morgon  

 

 

 

Ha det gott!   

 

     

 
 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

29 oktober 2011 21:56

Åh, vad kul med tävling! Lycka till, det går säkert jättebra ;-)
Visst hade vi en härlig dag. Många glada skratt, vilket förlänger livet. Bra, va?! Det gör vi om! Nästa gång kanske ni vill komma hit? ;-)
Kram och spark i baken till i morrn!

http://quilaoronja.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minabernergossar - 7 januari 2022 21:19

      I början av oktober började Bonus nysa ivrigt en dag.        Han nös sen ibland, och efter någon vecka kunde jag se lite, lite blod i högra näsborren i samband med att han nös.        Ja ni vet ju att man tänker det värsta om ...

Av minabernergossar - 10 maj 2019 22:01


Min härliga , roliga    Bonus   . Så många skratt man fått av den hunden     .   Har aldrig ångrat att jag valde att ta den lille hanen som föddes för 2 år sedan i Dunders första kull, som han har ihop med "Rutan" .   Eftersom han ju kom so...

Av minabernergossar - 24 mars 2018 09:33

  Åter igen har jag varit dålig på att uppdatera bloggen (Blir nog inte bättre heller  )   Men nu måste jag berätta en sak.     Jag har ju sedan jag var barn gillat att fota. Kommer ihåg första kameran som hade en rulle som skulle skickas i...

Av minabernergossar - 7 februari 2018 14:26

    Äntligen har vi fått en hel del snö här, och hundarna gillar det. Man ser verkligen deras glädje över snön.             Det har nu gått över 3 år sedan min lille farbror Imexx fick opereras akut för brusten blödande mjälte (...

Av minabernergossar - 28 januari 2018 19:07

  Förra fredagen den 19:e var det min otroligt saknade   Gaztons   födelsedag. Gazton dog 4 december 2014.    (min son fyller år den dagen) Han hann inte fylla riktigt 11 år. Fattades några veckor. Gazton var en frisk hund nästan hela sitt ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards