Alla inlägg den 10 oktober 2011

Av minabernergossar - 10 oktober 2011 09:30

Han en tid tänkt kontakta ägarna till Gaztons kullbror Gabor (Puh) för att höra om han lever och mår bra.


Gabors ägare var samtidigt som jag hos uppfödaren och vi hämtade varsin hanvalp i kullen. Det var 3 hanar och 4 tikar. Dom blir 8 år nu i januari och alltså veteraner.



Gazton 




Jag har hört lite om några i kullen och några av dom har jag träffat oxå. Dom jag träffat är Grizzla, Gnizta, Gizza (Mira) ... och Gazton såklart!! 


Gizela, Galax och Gabor är dom jag inte träffat men har hört lite om en del av dom.


Jag vet att Gizela dog nyligen, och att Galax dog av en tråkig händelse (ingen sjukdom) när han var 3 år. 


Alla i deras föräldrars kullar var fria på HD och ED, och i G-kullen har alla A-höfter och fria på Ed utan en som hade en C-höft.



Jag ringde i lördags (tror det var då  ) till Gabors matte och frågade om han levde och hur det var med honom... och han mådde bara bra och var oxå som Gazton en fartig kille.


Jag frågade om hon ville skicka bilder på honom och det skulle hon göra, så nu väntar jag med spänning på att få se hur han ser ut.




Igår var vi på Omberg och spårade med valpkursen. Men om det skriver jag i nästa inlägg. Det blev oxå en del kort tagna som jag ska sätta in då.



Nu ska jag till jobbet.


Ha det gott! 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards