Alla inlägg under september 2011

Av minabernergossar - 11 september 2011 11:04

Nu ska jag skriva om det jag inte skrev om i förra inlägget. I onsdags kom lilla söta "Softisen" Rasmus. Han skulle klippas för första gången, och jag tror han var ca 4 månader. 

 

Märktes att han var van vid hantering och borstning och det underlättar mycket för oss om hundarna inte bråkar när vi ska klippa.  

 

Såklart togs för- och efterbilder så ni får se.


  Så här såg Rasmus ut när han kom till oss  (oklippt)

 

 

  Så här blev han efter klippningen.. som en liten "mini-Softis" 



 

Rasmus går oxå på valpkursen vi har så vi får träffa honom varje vecka ..





Igår kväll kom vi hem sent och var inte sugna på att laga mat (är jag inte annars heller om sanningen ska fram ) så vi bestämmde att vi skulle åka och äta någonstans istället   .


Jag körde så jag fick visst bestämma vart. Lutade åt Gränna och jag körde dit jag tänkte... MEN, där var det stängt  

 

Såg en stooor polkagris (inte riktig) vid macken i Gränna och  jag frågade Emma om hon ville ställa sig brevid den så jag fick fota och Emma tvekade inte en sekund utan sprang dit direkt (trodde kanske det var en riktig  )





  Jag som tycker min dotter börjar bli stor, men här ser hon så liten ut



   

Jag körde vidare mot Vätterleden istället.

Där hade dom öppet så vi kunde äta. Jag åt inkokt lax och den var kanongod. Emma och sambon var oxå helnöjda med sin mat så kanske dom får besök av oss fler gånger.



Innan vi åkte hemåt såg jag ett jättegulligt får som låg där bland försäljningssakerna (ensam).. och jag kunde bara inte låta bli att köpa det   ... typiskt mej!

 

Fanns lite olika sorters The oxå och jag köpte en påse (mint/choklad) även av det, men har ännu inte smakat.  



 



    Visst är den gullig???




Har en mycket spännade sak på G... återkommer mer om det senare. Ska bli såå kul!

Nu ska jag baka äpplekaka, så nu måste jag sluta.



Ha en bra dag!


Av minabernergossar - 8 september 2011 23:35

Gazton är fortfarande ganska hes (efter 2½ vecka nu) och har faktiskt inte skällt så mycket sista dagarna, men är annars precis som vanligt... 


Gazton-plutten 






Tyvärr fick jag inte träffa bernervalpen på hundklubben i tisdags, för när jag kom dit fanns ingen där. Vet inte säkert varför men troligtvis har dom skjutit fram kursen en vecka för jag vet att ledarna skulle fjällvandra och hade antagligen inte kommit hem ännu då. Får göra ett nytt försök nästa tisdag.


Syrran och jag har denna vecka startat både valp- och vardagslydnadskurs. På båda kurserna är det helmysiga hundar och trevliga mattar och hussar.
På valpkursen var det regn så tyvärr inga bilder då, men några blev det igår på vardagsl.kursen
Hundarna och ägarna är så duktiga och det är riktigt kul att ha dom på våra kurser.

Blev några kort tagna på inkallningen, och hundarna sprang direkt till sina ägare...  


Herman





Sulan





Harry


  



Tjorvas



Selma


Blev visst ingen springbild på Tjorvas och Selma men dom sprang oxå direkt till sina ägare lika duktigt som dom andra.



Ludde





Ozzy


  Full fart mot husse..
 
 
 Lucky
 
   Stella
 
 
   
 
 
Har lite till att skriva om men det sparar jag till nästa inlägg.
 
 
Ha det gott!   

Av minabernergossar - 6 september 2011 17:46

Har slarvat igen.    Men några rader ska jag försöka hinna med innan jag åker till städjobbet.


Förra söndagen åkte min ena kusin och jag till Linköping för jag skulle ev. köpa en bärbar data. Jag är inte någon kunnig på vad som är bra eller inte, men när vi kikat lite på några så stod valet mellan en HP och en ACER (båda 15 skärm). Tyvärr var just dom två datorerna placerade i varsin ände av raden med datorer vilket gjorde att jag fick springa som en tok mellan dom två för att se vilken som verkade bäst.


  


En försäljare kom och frågade om han kunde hjälpa till och jag frågade om Acern (kände mer för den då) fanns i lager.. men tyvärr inte! Men han sa att det fanns en likvärdig i ASUS som hade ett extra grafikkort (vad nu det är)  och att den kostade bara lite till. 


Det var ett svårt val, och inte blev det lättare när han sa att datan var brun. Då krävde jag att oxå få se den innna jag bestämmde mej. Försäljaren märkte att jag inte var så väldans lätt att sälja till, fast han var riktigt skicklig på att försöka. Efter mycket övervägande slog jag till.. men har knappt andvänt den sedan dess (sitter nu vid min stationära)för jag förstår mej inte på den nya ännu.


 




 

Nu hinner jag inte skriva mer. Ska åka till hundklubben innan städningen för jag har hört rycktas att det ska gå en liten bernervalp där med sin matte, så jag måste dit och titta.



 Kram

Ovido - Quiz & Flashcards