Direktlänk till inlägg 27 september 2011

Tålamod

Av minabernergossar - 27 september 2011 10:18

Måste erkänna att jag varit dålig på att träna på lydnaden med Gazton sista dagarna, men ska ändra på det för troligtvis är vi (Gazton o jag) med på KM:et på hundklubben på söndag, och tävlingen om vandrigspriset i lydnad på klubben den 30 okt.. så träning ska det bli!


Fast lite träning blev det för båda vovvarna när jag skulle fota dom ihop på altanen. Man får ha tålamod innan båda sitter bra, samtidigt!..  


 

Gazton (till höger) är lättast att fota.


Imexx därimot är nog mer lik sin matte   och försöker slippa undan. Han började istället göra skämmstricket som jag lärde honom för några år sedan..


 Suck! Hur länge ska vi behöva stanna här  

  


 

 

Dom såg ut att ha lite problem med att solen sken rakt i ögonen på dom så deras matte ändrade på det.


 


   


 


Gazton verkade gilla sina brillor för inte en enda gång försökte han få bort dom, han t.o.m lade sig tillrätta lite tufft som han ville bli fotad med dom... en riktig fotomodell den killen!


Ganska snygg är han ju oxå, om ni frågar hans matte..  



 



 Gazton-plutten



     

Imexx var inte lika förtjust i dom   .. men fann sig i det..  för mattes skull     


   





I söndags kväll var jag och kikade på dom små kattungarna igen. Dom var då 5 veckor gamla, och underbart söta. 


 


 


 

 

Små charmtroll är dom verkligen, så lugna och trevliga dunbollar.     




Ha det gott!   

 
 
Emelie

Emelie

27 september 2011 15:39

Njutbara bilder på gobollar! Håller tummarna för dig och Gazton på lydnaden!! Vi hörs om träning i Motala.... Kram

http://finarossinas.bloggplatsen.se

 
Linda & Nova

Linda & Nova

28 september 2011 17:33

Så roligt att kika in, finfina bilder!! Haha, snyggt med glasögon!! Och vilka söta kissemiss ungar, bedårande fina.

Hoppas ni har det bra!
Kram

http://runezzazanovaadelle.se

 
C.L

C.L

2 oktober 2011 12:24

Skrattade riktigt gott åt dina kort. Super härliga

http://www.fago.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minabernergossar - 7 januari 2022 21:19

      I början av oktober började Bonus nysa ivrigt en dag.        Han nös sen ibland, och efter någon vecka kunde jag se lite, lite blod i högra näsborren i samband med att han nös.        Ja ni vet ju att man tänker det värsta om ...

Av minabernergossar - 10 maj 2019 22:01


Min härliga , roliga    Bonus   . Så många skratt man fått av den hunden     .   Har aldrig ångrat att jag valde att ta den lille hanen som föddes för 2 år sedan i Dunders första kull, som han har ihop med "Rutan" .   Eftersom han ju kom so...

Av minabernergossar - 24 mars 2018 09:33

  Åter igen har jag varit dålig på att uppdatera bloggen (Blir nog inte bättre heller  )   Men nu måste jag berätta en sak.     Jag har ju sedan jag var barn gillat att fota. Kommer ihåg första kameran som hade en rulle som skulle skickas i...

Av minabernergossar - 7 februari 2018 14:26

    Äntligen har vi fått en hel del snö här, och hundarna gillar det. Man ser verkligen deras glädje över snön.             Det har nu gått över 3 år sedan min lille farbror Imexx fick opereras akut för brusten blödande mjälte (...

Av minabernergossar - 28 januari 2018 19:07

  Förra fredagen den 19:e var det min otroligt saknade   Gaztons   födelsedag. Gazton dog 4 december 2014.    (min son fyller år den dagen) Han hann inte fylla riktigt 11 år. Fattades några veckor. Gazton var en frisk hund nästan hela sitt ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards