Alla inlägg den 19 augusti 2011

Av minabernergossar - 19 augusti 2011 08:41

Kan lugnt påstå att detta är dn blötaste semester jag varit på.   
 
 
I lördagsmorse åkte vi ner till "Förlösa hundpensionat" i Kalmar med mina hundar.
  
 

Jag lämnade kvar min lilla bil oxå och åkte sedan med sambon i hans bil vidare mot Malmö. Vi åkte över Öresundsbron till Danmark.
 
  
 
  
 


 
Vi skulle ha en rejäl stuga (vi är 11 st.) men fick veta att den kunde vi inte få p.g.a det regnat 500 mm här på 3 dagar och mycket låg under vatten. Att ta sig till stugan var omöjligt. Vi skulle få en annan stuga... men den var i en enda röra (saker låg överallt).

 
Efter ytterligare en del väntan skulle vi få en likvärdig (var den inte) stuga. Men att ta sig dit var inte heller det helt lätt för även den stugan var omringad av vatten. Så det blev att kavla upp och vada ut i vatten för att ta sig från bilen in i stugan..
 
 
 
 
  
På väg till stugan
 
 
  
 
  Utanför stugan (på parkeringen)
 
 
  
Altanen
 
 
  
 
 
 
Vi var sedan fångar i stugan för det var vatten runt om. Visst kunde vi gå ut, men det var ju inte så lockande att vada i vatten som innehöll tusentals krälande daggmaskar och en och annan groda.
 
 
  
Daggmaskar...   
 
 
 
  
Min sambo och min pappa ute vid bilarna
 
 
 
  Vid ytterdörren..
 
 
 
 
 
  
 
  En annan stuga vi passerade...lika illa där
 
 
 
  
 
 
  Vissa gillade kanske vattnet   
 
 
 
 
  Grabbarna valde takvåningen   
 
 
 
 
 
Dom började pumpa bort vatten på måndagen så på tisdagen kunde vi ta dom första torra stegen utanför stugan (kanske 1 meter)
 
  
Utanför stugan
 
 
 
Men när vattnet försvann kom något annat fram istället... alla daggmaskar!  
 
 
  
 
  
 
 
 
 
Men än finns mycket vatten kvar på vissa ställen, och lukten efter alla halvruttna daggmaskar som ligger kvar överallt (bl.a på altanen) är inte alls trevligt.
 
 
 
Semestern har ju tyvärr p.g.a detta inte blivit som vi tänkt.
 
 
 
Nu ska jag äta frukost.
 
 
 
Ha det gott!   
 
 

Ovido - Quiz & Flashcards