Alla inlägg den 30 juli 2011

Av minabernergossar - 30 juli 2011 21:20

Nu börjar det bli jobbigt. Mr G hoppar över staketen titt som tätt igen  .


  




Härom dagen hoppade han först över trästaketet vid grinden men som tur var hittade jag honom nästan direkt och en liten stund senare hoppar han in till grannen och sedan fort tillbaka hit igen. Det staketet är 94 cm högt. Att han är en liten plutt på 7½ år verkar han inte alls bry sig om.


  

Här hoppar han över det 94 cm höga staketet i vintras.  (7 år)



Igår när sambon klippte gräset tog vi bort gallren som står innanför trästaketet, och plötsligt kommer en kille och säger att din ena hund är där borta på vägen...    .. visst blir man glad   .


  


 

Här ser ni trästaketet som vi satt kompostgaller innanför för att G inte ska hoppa över.



Idag när jag rensade i rabatten utanför trästaketet så tyckte jag att jag hade koll på Gaztonbusen och jag såg honom sitta vid staketet. Straxt efter var han borta..   .. ser Imexx sitta vid staketet på baksidan av trädgården, och förstod direkt vad Mr G hade gjort. Jag ropade GAZTON!!    så halva (kanske hela) Hästholmen hörde mej... pinsamt! 

 

Sen ser jag en liten svart hårig prick långt borta. Han hade fullt upp med att nosa omkring men kommer när han hör att jag ropade. Med skakiga ben (mina) går Gazton och jag hemåt igen, och nu är staketet höjt på en del ställen och mer ska det bli imorgon.

Tror han gillar att hoppa för flera gånger varje dag hoppar han över ett staket vi har vid växthuset fast han inte behöver.




   

 Detta staket är vid växthuset





Jag är glad att han kommer så fort jag ropar... GAZTON! För då kommer han i full fart tillbaka till mej. Arg blir jag när han smiter, men när han kommer när jag sedan ropar så får han beröm för skulle jag bli arg när han kommer tillbaks då skulle han nog inte gärna komma nästa gång jag ropar. 



Om jag ska bli arg på honom så är det ju NÄR han smiter och inte när han kommer tillbaka.



Ha det gott!   


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards