Alla inlägg den 29 juni 2011

Av minabernergossar - 29 juni 2011 09:19

Nu är det allt på tiden att uppdatera lite här... och eftersom det är jag som måste göra det så är det lika bra att sätta fart.
 
Har ju varit en hel del sista tiden, så jag har helt enkelt inte känt att jag haft tid att skriva.
 
Förra söndagen kom benertjejerna Tyra (Malvas kullsyster) och Dina (Tyras dotter) hit. Dom skulle vara hos mej några dagar när Emelie och hennes familj skulle upp till Mora på invigning av Hälgelandet som Stefan sågat ut Hälgisarna till. 
 

   
 
   
 
  


   




 
Dina och Tyra  var kvar hos mej till onsdagkvällen. Det var roligt att få ha dom här och dom var lätta att gå ut och gå med.. inget dragande alls!   
 
 
En dag när vi var ute och gick såg vi en kvaddad liten "Ford" i vägkanten.

 
  

Skrot!!
 
 
Sen på torsdagen plockade jag (eller mest svärmor) fläder hos svärmors syster. Det blev till dubbel omgång så många fanns det.
Sen följde jag med min sambo när han körde lastbil. Först åkte vi till Arla i Linköping och lastade på, sedan till Örebro, och sedan vidare till Arla i Kallhäll (kom dit ca 00.30) där vi fick vänta hela 4,5 tim. för att få lossa av... lite långtråkigt att sitta så länge och vänta. Vi åkte sedan därifrån hemåt vid 5 på morgonen, och var sedan hemma vid halv 10. Så det blev en lååång natt  , men det är ändå ganska kul att åka lastbil ibland.   


Lite bilder från resan:


  


  


  


  


  


  Hemma igen på åkeriet




Vi kom ju hem på midsommarmorgonen och lade oss vid halv 11-11 och gick sedan upp igen vid 12, så det blev bara ca 1 timmes sömn, och lite kände man av det sedan på kvällen när vi var borta och firade midsommar


 






Sen på söndagen åkte sonen Emil och några killar till ner till hans jobb och körde Cross. Då åkte Emma och jag (och kameran  ) dit och tittade.


Blev några bilder men tyvärr var det svårt för de flesta kort blev mot solen.


   

Visst är han lik Bruce Willis??





   


   Emil



Nu ska jag göra lite nytta och sedan åka och handla lite mat. Funderar på att göra rabarbersaft oxå. Någon som har något bra recept på det??


Ska försöka oxå att uppdatera oftare här så det inte blir kilometerlångt när jag väl skriver.



Ha det gott !   


Lotta & Bernisarna

Ovido - Quiz & Flashcards