Direktlänk till inlägg 6 juni 2011

Snöat...

Av minabernergossar - 6 juni 2011 23:30

Det har sista dagarna snöat här. Såklart inte vanlig snö fast man nästan lite önskade det när det är så varmt. Det är därimot alträden bakom vår tomt som släppt miljoners frö   . Varje år brukar det bli en del frö, men i år slår nog träden rekord för det är drivor på vissa ställen.


Hundarna, och framförallt Gazton gillar fröna och äter dom flitigt så hoppas dom inte är giftiga... men det tror jag inte!



   





  Finns några i gräsmattan...





  Gazton ätandes frön



Ja man kan undra hur det ska bli när alla frön kommit ner för än är det många kvar på träden.



Skrev ju i ett tidigare inlägg om Berra som var 10,8 år och lovade för- och efterbild på honom. För er som vill se finns bilder på honom i Emelies blogg.








Längtar till fredag, för då ska troligtvis Emelie och jag träffa Malva igen. Då har det gått 5 veckor precis sedan parningen så då kan vi förhoppninsvis se om hon verkar dräktig eller inte. Emelie och jag (och Gazton) hoppas massor att det blir valpar, men antar att det finns dom som blir mer glada om hon är tom.  


  










 



Fler bilder från Karlskoga kommer....

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ha det gott!    

 

Lotta & Bernergossarna

 

 







 

 
 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

8 juni 2011 10:16

Men, jösses vad snö ni har ;-) Gulliga Gazton, äter frön. Det skulle säkert Quila också göra. Har du något bra badställe hos dig? Har du någon bra badsjö hos dig? Vi måste ta tag i det här nu. Omberg känns lite väl varmt, haha.
Sv. Ang. krypet.....det var såååå stort! Nästa 5 cm! Bläää.
Kram

http://http;//quilaoronja.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minabernergossar - 7 januari 2022 21:19

      I början av oktober började Bonus nysa ivrigt en dag.        Han nös sen ibland, och efter någon vecka kunde jag se lite, lite blod i högra näsborren i samband med att han nös.        Ja ni vet ju att man tänker det värsta om ...

Av minabernergossar - 10 maj 2019 22:01


Min härliga , roliga    Bonus   . Så många skratt man fått av den hunden     .   Har aldrig ångrat att jag valde att ta den lille hanen som föddes för 2 år sedan i Dunders första kull, som han har ihop med "Rutan" .   Eftersom han ju kom so...

Av minabernergossar - 24 mars 2018 09:33

  Åter igen har jag varit dålig på att uppdatera bloggen (Blir nog inte bättre heller  )   Men nu måste jag berätta en sak.     Jag har ju sedan jag var barn gillat att fota. Kommer ihåg första kameran som hade en rulle som skulle skickas i...

Av minabernergossar - 7 februari 2018 14:26

    Äntligen har vi fått en hel del snö här, och hundarna gillar det. Man ser verkligen deras glädje över snön.             Det har nu gått över 3 år sedan min lille farbror Imexx fick opereras akut för brusten blödande mjälte (...

Av minabernergossar - 28 januari 2018 19:07

  Förra fredagen den 19:e var det min otroligt saknade   Gaztons   födelsedag. Gazton dog 4 december 2014.    (min son fyller år den dagen) Han hann inte fylla riktigt 11 år. Fattades några veckor. Gazton var en frisk hund nästan hela sitt ...

Ovido - Quiz & Flashcards