Direktlänk till inlägg 27 maj 2011

Snart vet vi vilket..

Av minabernergossar - 27 maj 2011 00:00



Idag är det 3 veckor sedan parningen mellan Gazton och Malva. Har hört att Malva är mer lugn nu, och att det brukar hon inte vara annars efter löp.. om jag förståt det hela rätt. Så hoppas det beror på att det finns småttingar i Malvas mage. Snart får vi veta.

 

  




Ska backa lite och skriva lite om förra lördagen oxå. Då fyllde mamma år och bjöd oss på Värdshuset Vätterhästen.


  


Först åt alla varsin toast skagen, och den är verkligen försvinnande god   

 

 

Till varmrätt provade jag något jag inte provat förut. Det är en sten som är varm som satan   (400 grader) och på den steker man sin egen köttbit. Den enda kryddan är lite flingsalt.



  



  

Det var helt klart godkänt och det var nog inte sista gången jag väljer den rätten... om dom inte slutar med den såklart   

 









Ska bara skriva lite om kurserna oxå innan jag slutar babbla. I måndags var det bara fyra hundar på valpkursen, för dom

andra hade förhinder.





Innan vi körde igång med kursen så ville en släppa sin hund i rasthagen så hon fick springa av sig lite energi. Sen var det en till som släppte in sin hund till den andra och så kom nästa... och nästa. Till slut var det nästan fullt  



 


 


 


 





Sen lite om den andra kursen (vardagslydnad) oxå. Vi gick denna gång en promenad i samhället och stannade till på olika ställen och tränade på olika saker, bl.a inkallning, slalom mellan varandra m.m   Dom är så duktiga allihop.



Inkallning:

 

Nova springer till sin husse




  Molle efter inkallningen





Nu måste jag sluta, och gå och lägga mej. ka ju på utställning med Imexx imorgon. Gazton får stanna hemma denna gång, för han fick va med på lydnaden i söndags.



Hej,hej!

 
 
Ingen bild

Sofie & skägg-Stina, Kennel Giant Force

28 maj 2011 11:44

Som stolt uppfödare till Herman, Wheatenterriern, så måste jag bara skriva å berömma de fina bilderna du tagit på valpkursen :-)

En trevlig blogg i övrigt om dina fina bernerhundar, lycka till med hunderiet, roligt att se så aktiva berners :-)

/Sofie Krantz
Lilla Kennel Force
www.giantforce.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minabernergossar - 7 januari 2022 21:19

      I början av oktober började Bonus nysa ivrigt en dag.        Han nös sen ibland, och efter någon vecka kunde jag se lite, lite blod i högra näsborren i samband med att han nös.        Ja ni vet ju att man tänker det värsta om ...

Av minabernergossar - 10 maj 2019 22:01


Min härliga , roliga    Bonus   . Så många skratt man fått av den hunden     .   Har aldrig ångrat att jag valde att ta den lille hanen som föddes för 2 år sedan i Dunders första kull, som han har ihop med "Rutan" .   Eftersom han ju kom so...

Av minabernergossar - 24 mars 2018 09:33

  Åter igen har jag varit dålig på att uppdatera bloggen (Blir nog inte bättre heller  )   Men nu måste jag berätta en sak.     Jag har ju sedan jag var barn gillat att fota. Kommer ihåg första kameran som hade en rulle som skulle skickas i...

Av minabernergossar - 7 februari 2018 14:26

    Äntligen har vi fått en hel del snö här, och hundarna gillar det. Man ser verkligen deras glädje över snön.             Det har nu gått över 3 år sedan min lille farbror Imexx fick opereras akut för brusten blödande mjälte (...

Av minabernergossar - 28 januari 2018 19:07

  Förra fredagen den 19:e var det min otroligt saknade   Gaztons   födelsedag. Gazton dog 4 december 2014.    (min son fyller år den dagen) Han hann inte fylla riktigt 11 år. Fattades några veckor. Gazton var en frisk hund nästan hela sitt ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards