Alla inlägg den 13 maj 2011

Av minabernergossar - 13 maj 2011 07:49

Har ju helt missat att skriva om draghundstävlingen för sennenhundar som jag åkte till 2 maj.

Emelie och jag åkte följe dit sista milen. Sedan i Norrköping mötte vi upp Isabelle som kunde stan och åkte före och visade oss till rätt plats. (inte en chans att jag hittat dit utan hjälp)


Jag hade ju inte tränat alls sista tiden och missat träningskvällarna veckorna innnan p.g.a av jobbet så jag valde att inte tävla i allmändraget denna gång. Jag tittade istället på och fotade dom andra ekipagen.

Två tävlade i arbetsprov i klass 1 och tre stycken tävlade i allmändraget.


Helt fantastiskt att se hur duktiga dom var.


Sätter in några av bilderna jag tog. (hoppas det är ok för deltagarna)


  

Mandel




 


   

Bluffa och Ing-Marie på momentet "Grinden"




  Mandel med matte Karina (här med riktigt tung last)



 


Får ni chansen att se en dragtävling så åk och titta för det är något speciellt att se.



Allmändraget körs med skakelhjul och är vad jag förstår inoff.


Några bilder från allmändraget oxå.



   Curry på väg till rutan



 

 Söta Curry

 
 

  

 Quila  (Gaztons halvsyrra)



  

Emelie och Tyra



  

Tyra  (på väg in i rutan)



  och det blev en...



  

10:a..






  

Sennenvagn med last




Jag ska oxå börja träna mer på höger, vänster och stanna så jag kan vara med och köra oxå sen framöver. Har ju kört mycket drag förr med min Bernhard men det blev aldrig då att jag tränade för att tävla utan det blev bara vanligt drag.



Nu måste jag till jobbet och bada något riktigt stort inför utställningen i ödeshög i morgon.



Ha en bra dag!


Lotta & Bernergossarna


Hemsida


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards