Alla inlägg under april 2011

MH

Av minabernergossar - 13 april 2011 12:33

Har varit såå mycket sista dagarna så jag har inte haft tid att skriva blogg.

I lördags åkte jag till Finspångs bk för att se på ett MH som gjordes för sennenhundar där då. Bl.a var det dom tre tikvalparna jag såg födas i okt. -09. Steffie, Selina o Semie. (Kain Kayenne) 

Steffie med dom övertecknade benen var ju min favorit i kullen.

 

   


   



Nu blev det tyvärr inte något endaste kort på Steffie eftersom hon o hennes ägare åkte hem direkt efter mh:t.. 


Jag såg inte heller dom första hundarna som gick för jag var som vanligt lite sen   


Men jag fick ju se något ulligt gulligt i klubbstugan. Lotta hade med sig sina bernertjejer Puzzla, Ruski och lilla 9-veckors valpen Udine som är en valp efter Ruski och Grubbel.  


  

Udine



Lite svårt att fota i skogen då ljuset inte alltid är så bra, men några bilder blev det under dagen trots det. 


   


      



  Snällt spöke..



    

Selina under skottet     



När jag var nästan framme vid brukshundsklubben på morgonen/fm ser jag denna fågel som ser ut som en sorts rovfågel. Någon som vet vad det är för sort??? 


  


  ????



Vad som hände när jag åkte hem vet jag inte om jag ens vågar skriva om här. Jag gjorde ett stooort misstag   som blev ganska dyrt, och det tåls att tänka på OM jag ska skriva det eller inte...

Några vet ju redan   



Nu ska jag färga håret   så jag är klar när hundkursen börjar ikväll.


Skriver mer från veckan så fort jag hinner..


Lotta & Bernergossarna


Hemsida



Av minabernergossar - 7 april 2011 16:19

Nu är jag tillbaks från jobbet. Har klippt ner söta bernertjejen Zally. Hon är steriliserad så pälsen växer visst som ogräs på henne nu. För att hon inte ska bli så varm så har ägarna valt att få henne nerklippt nu när det blir varmare.


 

Zally

 


  

Zally




Sen till Imexx. Han fyllde ju 5 år i söndags. Tänk att min yngsta vovve redan är 5 år, vad åren går. Tycker inte det känns så länge sedan man hämtade hem den lille plutten från Kalmar.



  

Imexx



Hittade i måndags en blodfläck på golvet igen efter Imexx, så jag har ringt till veterinären ang. detta. Förra gången det blödde om honom och han undersöktes med ultraljud hos vet. så såg allt helt normalt ut. Vet. sa då att det kunde bero på att han känt löptikar i närheten.

Även nu sa vet. att det säkerligen berodde på att det fanns löptikar i närheten denna gång oxå. Han föreslog en kastrering med chip... eller ev. kastrering kirurgiskt.

Han sa att man även kunde ge tikhormoner, men att det brukade man mest göra om det berodde på att prostatan var förstorad men att det i Imexx fall berodde på hans könsdrift.


Imexx blir nog lite sur   på sin matte om jag beslutar att han ska kastreras. 


Har någon av er någon erfarenhet av chipkastrering???



Lotta & Bernergossarna   

Hemsida






Av minabernergossar - 7 april 2011 07:47

Ojdå! Skrev ju sist att jag skulle fortsätta skriva efter städjobbet. Jag har som ni förstår inte städat tills nu, utan det har bara inte blivit tid för att skriva innan.


Hade ju besök här över helgen av Joy och bernergrabbarna Kicken och Izac.

På fredagen blev det mest att vi fixade iordning vart Joy och grabbarna skulle ligga på nätterna. Sedan fixade vi lite mat och satt sedan och pratade.

På lördagen blev det en tur upp till Omberg, där vi spatserade upp till Hjässatoppen. Tyvärr var vädret uselt så någon direkt utsikt syntes inte därifrån. Vi fikade vid den gamla kiosken där upp innan vi begav av neråt igen.



 

 



Lille Izac var för liten för att gå hela vägen, så Joy bar honom i en väska/bag mesta tiden.

När vi sedan kom hem, bytte vi snabbt om och åkte till Elgiganten i Motala där vi köpte varsin cd med instrutioner för att lära sig kamerainställningar för att kunna ta bättre bilder... så nu har vi tänkt bli proffs   ! Slängde oxå ett öga på en viss systemkamera när innanför glasskåpet oxå såklart... önskade att den var min!



Sedan blev det tacos och vi tittade på körslaget .


  


  


 


På söndagen blev det lite fotografering (i det dåliga vädret) innan Joy och grabbarna åkte hemåt igen.


Har varit jättekul att träffa Joy igen!


Nu måste jag åka till jobbet.  Skriver vad veterinären sa om att Imexx blöder när jag kommer hem om några timmar.



Lotta & Bernergossarna  



Av minabernergossar - 3 april 2011 13:57

Nu har Joy och bernergrabbarna Kicken och Izac åkt hem igen efter en helg här hos oss. Det har trots det dåliga vädret blivit en hel del bilder. Dom kom hit i fredags eftermiddag/kväll. Jag har en del bilder som jag vill ha med här och kommer även skriva en del om vad vi hittat på under helgen, men det får bli senare för först ska jag åka till mitt städjobb. Vi kommer oxå fira en sak här idag. Men mer om det när jag är tillbaks från städjobbet.

Sätter bara in några bilder nu från i fredags på Kicken och Izac


  


  


  

Calmaritens Kicken  &  Bernerdalens Izac












Av minabernergossar - 1 april 2011 17:07

Sitter och väntar besök från Kalmar.

Joy som fött upp mina vovvar kommer och hälsar på över helgen. Hon har med sig Kicken (Calmaritens Kicken) och sin nya lilla Bernervalp Izac (Bernerdalens Izac).

Vi ska ha det kul under helgen, och bl.a ska vi besöka Omberg.


Jag vet två killar som kommer bli så glada att se sin uppfödare igen.


     


Hörs!!


Lotta & Gossarna  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards