Direktlänk till inlägg 27 april 2011

Snart dax för parningsförsök

Av minabernergossar - 27 april 2011 07:13

Nu närmar det sig en träff mellan Malva och Gazton. Hon började ju löpa den 18:e så vi ska låta dom träffas första gången i helgen.

Jag hoppas verkligen Gazton fixar att para, för man kan ju aldrig veta.


  

Gazton




   Malva



Jag vet inte varför, men vad jag är mest orolig för med parning är om dom skulle tycka att det är otäckt att sitta ihop och då blir sura på varandra.. händer sådant???



Snälla! Håll tummarna för att dom ska fixa en parning när det är dax.



Nu ska jag fixa lite här på jobbet innan klipphundarna kommer.

Den 1 juni slutar vi med dagishundarna och det ska bli så skönt att slippa vara på jobbet kl 6 sedan.

Har så många klipp/trimhundar nu så vi hinner inte med dagishundarna oxå, och eftersom det oxå är så liten förtjänst på dagiset så blir det det som vi slutar med.


Ha en bra dag!  


Lotta & Bernisarna


Hemsida


 

 
 
Emelie

Emelie

27 april 2011 10:16

Jag tror Gazton fixar det där. Har ju parat Malvas mamma och kullsyster, båda dom är lättparade, men blir som ålar och vill loss när dom väl sitter fast... :-o...men det gäller att jag är där och blåhåller då (Malva är ju så förbenat stark!). Hanarna brukar stå stilla...men man vet aldrig??? Jag är mer nervös för att Malva ska vara typen som inte vill para sig, har haft såna med. Är det meningen så blir det parning och valpar...hoppas!

http://finarossinas.bloggplatsen.se

 
Kicki & tjejorna

Kicki & tjejorna

27 april 2011 10:45

ÅÅÅåå ska du sluta me dagiset :( Men ja, jag håller me om inkomsten från den...INTE stor!!
Inte behöver du va orolig för hägningen inte. Som Emelie skrev, de e mest tiken som tycker de e jobbigt! Hundar är hundar och naturlitvis gör dom på hundars vis ;) Dom fixar de där.... Lycka till!!
Kram Kicki

http://www.rickebyhundhotell.se

 
Ingen bild

Annsofie

27 april 2011 20:51

Emelie kan det där, det är jag säker på.Om bara Malva vill så blir det bra. Lycka till!

 
Anna

Anna

30 april 2011 12:26

Det kommer gå galant med parningen :)
men var bara med o en håller i tiken o en i hanen :)

http://www.balthasargizmo.blogg.se

 
Ingen bild

Lisa & Kimmie

1 maj 2011 14:55

Va synd att ni ska sluta med dagishundarna! Men jag förstår er :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minabernergossar - 7 januari 2022 21:19

      I början av oktober började Bonus nysa ivrigt en dag.        Han nös sen ibland, och efter någon vecka kunde jag se lite, lite blod i högra näsborren i samband med att han nös.        Ja ni vet ju att man tänker det värsta om ...

Av minabernergossar - 10 maj 2019 22:01


Min härliga , roliga    Bonus   . Så många skratt man fått av den hunden     .   Har aldrig ångrat att jag valde att ta den lille hanen som föddes för 2 år sedan i Dunders första kull, som han har ihop med "Rutan" .   Eftersom han ju kom so...

Av minabernergossar - 24 mars 2018 09:33

  Åter igen har jag varit dålig på att uppdatera bloggen (Blir nog inte bättre heller  )   Men nu måste jag berätta en sak.     Jag har ju sedan jag var barn gillat att fota. Kommer ihåg första kameran som hade en rulle som skulle skickas i...

Av minabernergossar - 7 februari 2018 14:26

    Äntligen har vi fått en hel del snö här, och hundarna gillar det. Man ser verkligen deras glädje över snön.             Det har nu gått över 3 år sedan min lille farbror Imexx fick opereras akut för brusten blödande mjälte (...

Av minabernergossar - 28 januari 2018 19:07

  Förra fredagen den 19:e var det min otroligt saknade   Gaztons   födelsedag. Gazton dog 4 december 2014.    (min son fyller år den dagen) Han hann inte fylla riktigt 11 år. Fattades några veckor. Gazton var en frisk hund nästan hela sitt ...

Ovido - Quiz & Flashcards