Direktlänk till inlägg 17 april 2011

Resultatet

Av minabernergossar - 17 april 2011 21:46

Nu vet jag utställningsresultatet på Malva som ställdes ut i Västerås idag.

När Emelie ringde var jag ganska nervös vad hon skulle säga för resultat   .

Malva pälslös hade fått resultat "Good" på kvalite, och det är ju tillräckligt för att få valpförmedling genom rasklubben. Eftersom Malva planeras att paras med min Gazton när hon kommer i löp så var det kanske sista chansen att få någon mer merit innan parning...


Malva är anmäld även till Lidköping som en reservplan ifall det inte skulle blivit tillräckligt bra idag. Då ska Emelie spela   så om det hade behövts skulle jag åka och ställa ut Malva.


  Söta Malva   



Har lånat kritiken på Malva av Emelie, så den kommer här.


Good topline when standing. Good depth of chest. Reasonable turn of stifle. Correct bite. Her head and expression is not for me,  not enough strength in her head. Overall a little refined. In movement moves ok. She´s inclined to flick in her pasterns.



Nu är det bara att vänta på att Malva ska börja löpa så hon och Gazton får en träff ihop..   



Lotta & Bernergossarna


Hemsida

 
 
Emelie

Emelie

18 april 2011 23:15

Ja fin blev hon och som på beställning började hon löpa idag dan efter att ha blivit officiellt godkänd. Nu hoppas vi att resten fortlöper lika bra! Fortsättning följer... Kram Emelie

http://finarossinas.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minabernergossar - 7 januari 2022 21:19

      I början av oktober började Bonus nysa ivrigt en dag.        Han nös sen ibland, och efter någon vecka kunde jag se lite, lite blod i högra näsborren i samband med att han nös.        Ja ni vet ju att man tänker det värsta om ...

Av minabernergossar - 10 maj 2019 22:01


Min härliga , roliga    Bonus   . Så många skratt man fått av den hunden     .   Har aldrig ångrat att jag valde att ta den lille hanen som föddes för 2 år sedan i Dunders första kull, som han har ihop med "Rutan" .   Eftersom han ju kom so...

Av minabernergossar - 24 mars 2018 09:33

  Åter igen har jag varit dålig på att uppdatera bloggen (Blir nog inte bättre heller  )   Men nu måste jag berätta en sak.     Jag har ju sedan jag var barn gillat att fota. Kommer ihåg första kameran som hade en rulle som skulle skickas i...

Av minabernergossar - 7 februari 2018 14:26

    Äntligen har vi fått en hel del snö här, och hundarna gillar det. Man ser verkligen deras glädje över snön.             Det har nu gått över 3 år sedan min lille farbror Imexx fick opereras akut för brusten blödande mjälte (...

Av minabernergossar - 28 januari 2018 19:07

  Förra fredagen den 19:e var det min otroligt saknade   Gaztons   födelsedag. Gazton dog 4 december 2014.    (min son fyller år den dagen) Han hann inte fylla riktigt 11 år. Fattades några veckor. Gazton var en frisk hund nästan hela sitt ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards