Alla inlägg den 17 april 2011

Av minabernergossar - 17 april 2011 21:46

Nu vet jag utställningsresultatet på Malva som ställdes ut i Västerås idag.

När Emelie ringde var jag ganska nervös vad hon skulle säga för resultat   .

Malva pälslös hade fått resultat "Good" på kvalite, och det är ju tillräckligt för att få valpförmedling genom rasklubben. Eftersom Malva planeras att paras med min Gazton när hon kommer i löp så var det kanske sista chansen att få någon mer merit innan parning...


Malva är anmäld även till Lidköping som en reservplan ifall det inte skulle blivit tillräckligt bra idag. Då ska Emelie spela   så om det hade behövts skulle jag åka och ställa ut Malva.


  Söta Malva   



Har lånat kritiken på Malva av Emelie, så den kommer här.


Good topline when standing. Good depth of chest. Reasonable turn of stifle. Correct bite. Her head and expression is not for me,  not enough strength in her head. Overall a little refined. In movement moves ok. She´s inclined to flick in her pasterns.



Nu är det bara att vänta på att Malva ska börja löpa så hon och Gazton får en träff ihop..   



Lotta & Bernergossarna


Hemsida

Av minabernergossar - 17 april 2011 11:37

Igår kom Emelie med bernertjejerna Malva och Dina. Emelie och jag badade och fönade båda tjejerna inför utställningen i Västerås idag. Malva är tyvärr totalt urfälld   så vi fick fixa så gott det gick med det lilla som fanns kvar. Efter bad och fön klippte vi bort lite spreting päls som gjorde att det såg ännu pälslösare ut, och resultatet blev betydligt bättre än vi hade hoppats på.


   Malva efter bad, fön + lite pälsfix



Nu sitter jag här och väntar nervöst på ett sms ang. resultatet. Är ju mest nyfiken på resultatet på Malva eftersom hon och min Gazton ska paras när Malva börjar löpa, vilken hon troligtvis gör ganska snart.



Lotta & Bernergossarna


Hemsida

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards