Direktlänk till inlägg 30 mars 2011

Nerklippt Bernerkille

Av minabernergossar - 30 mars 2011 21:52

Igår kom mysiga Bernerkillen Ricky till jobbet. Han har tidigare rakats ner ordentligt p.g.a hans päls är så tät. Han blev efter nerrakningen som en valp i utseende och blev mycket piggare enl. matte.
Nu hade det inte vuxit ut riktigt ordentligt sedan sist men pälsen var otroligt tät.


  

Ricky innan första rakningen för nästan precis ett år sedan.





Han är som en nallebjörn med sin enormt grova benstomme och är otroligt lätt att hålla på med och står så snällt kvar på trimbordet.


Dom tidigare gångerna har han rakats med ett skär som går mer på djupet.



 

Efter första rakningen då det blev riktigt kort.

 




Men denna gång blev det med ett skär som sparar drygt en cm, och jag tyckte det blev bättre denna gång. Svansen blev det oxå lite mer kvar på nu mot tidigare..


  

Denna gång...






Idag har en av våra dagishundar bytt frisyr, och han blev så söt i den frissan. Han kommer finnas med bland för-och efterbilder på "Mycke tassars"  hemsida framöver.



Nu är det dax för sängen. Imorgon kommer fler vovvar som vi ska frisera... två vita snygingar, men av helt olika raser.



Ha det gott!    


Lotta & Bernergossarna


Hemsida

 
 
Linda & Nova

Linda & Nova

31 mars 2011 11:28

Hej, nu har även jag hittat hit! Usch man blir så less när det strular när man ska göra inlägg...förstår att du bytte sida. Du lär dig säkert snabbt hur det går till men i början känns det ju lite kenpigt. Skam den som ger sig. Hoppas du fått bot på din rymmare :) Vi måste sätta staket i vår, eller när snön smält då vi är omringade av hundägare från alla håll och kanter, dessutom katter och ekorrar utanför...kan bli en spännande vår för klunsan :D
Ha det bra!!

http://runezzazanovaadelle.se

 
Susanne

Susanne

31 mars 2011 22:16

Ohh då vet jag hur Mille kommer att se ut när det blir lite varmare. Har bestämt mig för att klippa ner honom denna sommaren. Vull inte att han ska plågas lika mycket denna sommaren som förra. Fin är han! Ni är duktiga:D Kram

http://sussalarsson.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

31 mars 2011 22:21

Han är så gullig, Ricky. Nyklippt och fin. Som en valp, men ändå inte.
Har du klippt ner dina hundar helt någon gång?
Ha det gott
Susanne

http://quilaoronja.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minabernergossar - 7 januari 2022 21:19

      I början av oktober började Bonus nysa ivrigt en dag.        Han nös sen ibland, och efter någon vecka kunde jag se lite, lite blod i högra näsborren i samband med att han nös.        Ja ni vet ju att man tänker det värsta om ...

Av minabernergossar - 10 maj 2019 22:01


Min härliga , roliga    Bonus   . Så många skratt man fått av den hunden     .   Har aldrig ångrat att jag valde att ta den lille hanen som föddes för 2 år sedan i Dunders första kull, som han har ihop med "Rutan" .   Eftersom han ju kom so...

Av minabernergossar - 24 mars 2018 09:33

  Åter igen har jag varit dålig på att uppdatera bloggen (Blir nog inte bättre heller  )   Men nu måste jag berätta en sak.     Jag har ju sedan jag var barn gillat att fota. Kommer ihåg första kameran som hade en rulle som skulle skickas i...

Av minabernergossar - 7 februari 2018 14:26

    Äntligen har vi fått en hel del snö här, och hundarna gillar det. Man ser verkligen deras glädje över snön.             Det har nu gått över 3 år sedan min lille farbror Imexx fick opereras akut för brusten blödande mjälte (...

Av minabernergossar - 28 januari 2018 19:07

  Förra fredagen den 19:e var det min otroligt saknade   Gaztons   födelsedag. Gazton dog 4 december 2014.    (min son fyller år den dagen) Han hann inte fylla riktigt 11 år. Fattades några veckor. Gazton var en frisk hund nästan hela sitt ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards